مواد غذایی مفید برای مو | درمان ریزش و کم پشتی و تقویت مو

مواد غذایی مفید برای مو | درمان ریزش و کم پشتی و تقویت مو

مواد غذایی مفید برای مو | درمان ریزش و کم پشتی و تقویت مو

مواد غذایی مفید برای مو

در این پست قصد داریم تا مواد غذایی مفید برای مو که منجر به تقویت ریشه ی مو و به دنبال آن درمان ریزش و کم پشتی مو می شود، را عنوان کنیم تا با پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی، به طور طبیعی و بدون هزینه های اضافی از مو و پوست و به مراتب از سلامتی خود نگه داری و مراقبت کنیم.

مواد غذایی سنگین از قبیل کربوهیدرات ها که در مواد غذایی از جمله سیب زمینی، نان، ماکارونی و برنج یافت می شوند، حاوی مقادیر قابل توجهی قند هستند که می تواند قندهای را به سرعت تجزیه کرده و باعث التهاب شود. همچنین غذاهای سرخ شده و پر چرب اغلب حاوی روغنهای هیدروژنه هستند که ممکن است به ریزش مو کمک کند.

رژیم غذایی در بافت مو نقش بزرگی دارد. اگر به مقدار کافی پروتئین، آهن یا اسیدهای چرب ضروری مانند امگا۳ از رژیم غذایی خود دریافت نکردید، تار مو ها نازک تر و ضعیف تر می شوند. این امر به این دلیل است که موهای شما به مقادیر زیادی مواد مغذی نیاز دارند.

موهای شما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. این پروتئین ساختار موی شما را تامین می کند و به آن شکل و استحکام می بخشد.

پروتئین رطوبت موجود در موهای شما را حفظ می کند تا موها سالم و قوی باشید. اگر پروتئین کافی وجود داشته باشد اما رطوبت کافی نداشته باشید، موهای شما خشک، شکننده و سفت می شود. از بابت اهمیت مواد غذایی در ساختار مو و حفظ سلامت و درخشندگی مو لازم است تا با مواد غذایی مفید برای مو آشنا شویم و آنها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانیم البته اگر موهایی سالم و شاداب و خوش حالت می خواهیم.

در ادامه لیستی از مواد غذایی است که با مصرف آنها موهایی شاداب، شفاف و سالم خواهید داشت و از جمله مواد غذایی مفید برای مو محسوب می شوند.

 

هویج برای تقویت مو

هویج حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A است، که به ارتقاء سلامت مو و پوست سر کمک می کند.

کمبود این ویتامین می تواند به ریزش مو نیز منجر شود.

هویچ برای تقویت مو

دارچین برای تقویت مو

دارچین گردش خون را در پوست تحریک می کند. بنابراین جریان خون، مواد غنی و مغذی را به فولیکول های مو می رساند.

نقش دارچین در تقویت مو

آلو برای تقویت مو

ممکن است تعجب کنید ولی کاملا درست است!

آلو یکی از مواد غذایی مفید برای مو است که غنی بودن آن از فیبر، از خشکی مو جلوگیری می کند.

آلو و تاثیر آن در ریزش مو

تخم مرغ برای تقویت مو

تخم مرغ به تحریک رشد جدید مو ، افزودن حجم و ضخیم شدن موهای شما کمک می کند.

تخم مرغ برای تقویت مو

ماست یونانی برای تقویت مو

ماست یونان همچنین ماده ای دارد که به گردش خون به پوست سر و رشد مو کمک می کند. این ماست ویتامین B5 نام دارد و حتی ممکن است در برابر ریزش و ریزش مو نیز کمک کند.

ماست یونانی برای تقویت مو

لوبیا سبز برای تقویت مو

لوبیا منبع عالی پروتئین گیاهی است که برای رشد مو ضروری است.

لوبیا سبز برای تقویت مو

عدس برای تقویت مو

عدس منبع خوبی از روی و بیوتین است که به سلامتی مو کمک می کند. آنها همچنین منبع عالی پروتئین هستند.

عدس برای تقویت مو

کاهو چینی برای تقویت مو

آهن ماده مغذی مهمی برای فعالیت سلولهای مو است.

کاهو چینی معدن آهن است و مصرف آن نه تنها برای مو بلکه برای پوست نیز فواید زیادی به دنبال دارد.

کاهو چینی برای تقویت مو

آجیل برای تقویت مو

آجیل و خشکبار. آجیل ها از نظر پروتئین و روی سرشار هستند.

برای تقویت موهای ضعیف و باریک بسیار عالی هستند.آجیل برای تقویت مو

بادام برای تقویت مو

جودوسر برای تقویت مو

جو دو سر برای تقویت مو

سالمون برای تقویت مو

سالمون برای تقویت مو

اسفناج برای تقویت مو

اسفناج برای تقویت مو

اسفناج برای تقویت مو

سیب زمینی شیرین برای تقویت مو

سیب زمینی شیرین برای تقویت مو

نارنگی برای تقویت مو

نارنگی برای تقویت مو

 

 

منتشر شده توسط وب سایت clinic-hair.ir کلینیک کاشت مو و ابرو

 

 

 

این پست چقدر کارآمد بود؟

بر روی ستاره ها جهت امتیاز دهی کلیک نمایید

میانگین امتیاز دهی: ۵ / ۵٫ تعداد رأی ها: ۲

امتیازی ثبت نشده. اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

admin1
6 نظرات
  • همتا
    پاسخ
    ارسال شده توسط8:56 ب.ظ, می 8, 2020

    من قبلا ریزش موهام نرمال بود اما از زمانی که اسباب کشی کردیم و از تهران اومدیم قم زیاد شده تو تغذیه مشکلی ندارم ولی نمیدونم چرا این اتفاق افتاده لطفا راهنماییم کنید چون خیلی ناراحتم بابت ریزش موهام. نگرانم که با این روندی که داره پیش میره موهام کم پشت بشه و کچل شم

  • zara.fit
    پاسخ
    ارسال شده توسط5:35 ب.ظ, ژوئن 3, 2020

    سبوس برنج رو به مدت حداقل ۲ ماه بخورید معجزه میکنه😍😍😍😍😍 من میخوابیدم و بیدار میشدم صبح روی بالشم یع عالمه تارمو بود ولی الان موقع برس کشیدن هم دریغ از چند تار مو. سبوس برنج برای من خیلی موثر بود.😍😍

    • melorin20e
      پاسخ
      ارسال شده توسط5:53 ب.ظ, ژوئن 3, 2020

      چطوری مصرف میکردید و اینکه سبوس برنج رو از کجا باید تهیه کرد؟

      • zara.fit
        پاسخ
        ارسال شده توسط5:57 ب.ظ, ژوئن 3, 2020

        یک قاشق چای خوری سبوس برنج رو میریزی تو یک استکان و روش آبجوش میریزی. درشو میذاری و بذار ۵ دقیقه دم بکشه. بعدش بخور. ممکنه یکم مزه اشو دوست نداشته باشی که می تونی توی غذاهات بریزی توی ماست و شیر و برنج و سوپ و اینا
        سبوس برنج رو هم میتونی از عطاری بخری فقط حواست باشه شلتوک نباشه. سبوس شکلش کاملا پودریه و قهوه ای رنگه. من خودم موقع خرید بسته بندیشو میخرم و بازشو توصیه نمی کنم

ارسال یک نظر

نظر
نام:
ایمیل
وب سایت